FAQ

kundeservice@flowr.dk – vi elsker tilfredse kunder.

Bestilling

Vi leverer mandag til lørdag. Hvis du bestiller inden kl. 13.00, kan buketten modtages allerede på næstkommende leveringsdag. Vi leverer ikke på søndage og helligdage, og bestiller du lørdag efter kl.13.00 eller søndag, leverer vi tirsdag.

Den buket, du ser, er den buket, du gi’r. Hvis du oplever, at den buket, du har bestilt, ikke er den buket, du modtager, så bedes du med det samme kontakte kundeservice med billeder af buketten. Det er vigtigt for os, at alle modtager lige præcis den buket, de har set på FLOWR.DK. Der kan være få tilfælde, hvor sæson og kvalitet kan gøre, at vi er nødsaget til at udskifte enkelte blomster i en buket. Det samme kan være tilfældet med det bladgrønne i buketten. Ved store ændringer vil vi bestræbe os på at kontakte dig, for at informere om ændringen på din ordre.

Vi samarbejder med Astma og Allergi Danmark hvor vi sammensætter buketter, udfra deres ekspertise med blomster og snitgrønt, der er kendt for ikke at give gener til pollenallergikere og de, der er duftfølsomme. Du finder mere om vores samarbejde her

Vi kan på nuværende tidspunkt desværre ikke tilbyde vores kunder tilpassede løsninger. Vi vil dog altid gerne høre fra dig, hvis du har gode idéer til FLOWR.DK – eksempelvis fremtidige produkter, vi kan overveje. Kontakt da vores kundeservice på kundeservice@flowr.dk 

Du skal have en FLOWR konto, for at kunne bestille mere end én vare på samme tid. Det tager kun 10 sekunder at oprette, og du kan gøre det her. Fordelene ved at have en FLOWR konto er hurtigere købsproces, hvor at du du har et samlet overblik over dine ordrer, og kan gemme flere adresser til senere brug. 

Ja, du kan bestille én vare uden at skulle have en FLOWR konto. Ønsker du at bestille mere end én vare på samme tid, vil du blive bedt om at logge ind på din konto. 

Ja, det kan du godt. I checkout under "Leveringsadresse" skal du vælge en leveringsadresse i drop down menuen til hver enkel buket. Her kan du også klik på "Opret en ny adresse" og indtast en ny adresse. Når du opretter en ny adresse, vil denne automatisk blive gemt i din personlige adresse bog, men du skal huske at vælge den i drop down menuen inden du går videre. 

ja, det kan du godt. I checkout under "Leveringsadresser" skal du vælge en leveringsdato til hver enkel buket. 

I så fald bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på telefon 89 30 31 00. De vil bede binderiet om at annullere din ordre, og herefter bedes du lægge en ny ordre. Sker kontakten inden kl. 13 dagen før levering (søndage og helligdage undtaget), kan vi nå at korrigere det.

OBS! Ved bestilling til levering til større anledningsdage, som valentines dag, påske, mors dag, jul og nytår, kan ændring ikke ske dagen inden aftalte leveringstidspunkt. Du finder vores deadlines for at ændre på din ordre her

Det vil vi selvfølgelig gerne hjælpe med. Der kan dog være situationer, hvor det vil være for sent for os at annullere ordren, idet den eksempelvis kan være sendt afsted fra vores binderi. Uanset hvad, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på telefon 89 30 31 00.

OBS! Ved bestilling til levering til større anledningsdage, som valentines dag, påske, mors dag, jul og nytår, kan afbestilling ikke ske dagen inden aftalte leveringstidspunkt. Du finder derved vores deadlines for at annullere her

Tit og ofte er din ordre gået igennem, selvom du ikke har fået en bekræftelsesmail. Det kan eventuelt skyldes, at du har tastet en forkert mailadresse, eller at mailen er havnet i din uønskede post/spam. Kontakt kundeservice, så undersøger vi sagen. 

Betaling

Vi tilbyder et varieret udvalg med op til fem forskellige størrelser af den enkelte buket. Eksempler på størrelser er ”lidt, men godt”, ”stor i slaget” og ”flottenhejmer”. Priserne spænder fra 250 til 500 kroner for vores buketter og inkluderer gaveæske, kort, levering og moms.

Vi tilbyder også bundter af sæsonaktuelle blomster fx. et solsikke bundt. Bundter er ikke bundet som buket. Derved kan du eller din modtager style og arrangere blomsterne, lige som det lyster. 

Er du kreativ og selv vil lave en buket, dekoration eller andet med friske blomster, så kan du selv mixe dine blomsterbundter

Nej, vores priser er inklusiv alt, så der er ingen ubehagelige overraskelser. Der er ingen yderligere omkostninger, og priserne på vores blomster omfatter således både gaveæske, kort, levering og moms.

Du kan bruge Dankort, VISA/Dankort og MasterCard.

Ja, du kan godt bruge MobilePay.

Ja, fra 1. oktober 2012 må betalingsmodtagerne viderefakturere gebyret fra alle internationale kreditkort til forbrugeren. Det gælder både dansk og udenlandsk udstedte internationale kreditkort. Dette gælder også Mastercard.

  • Et dansk udstedt internationalt kreditkort vil pålægges gebyr på 0,75% af købssum.
  • Et udenlandsk udstedt kreditkort vil være pålagt gebyr på 1,4%  af købssum.
  • Gebyret dækker den faktiske pris, vi som webshop betaler for at få indløst kortbetaling hos Nets (PBS).
  • flowr viderefakturerer kun det beløb, der opkræves os. Der er IKKE nogen del af beløbet, som tilfalder FLOWR.

Følgende kort er ikke omfattet af nye regler/gebyrer

  • Dankort da dette ikke et internationalt betalingskort.
  • Visa/Dankort da dette ikke påvirket af gebyrreglerne. Når det bruges i Danmark, er det et Dankort, og disse er ikke omfattet af de nye regler.
  • Betaler du på flowr med VISA/Dankort mens du er i udlandet, bliver der lagt et gebyr på. Se ovenfor.

Nej, på nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at betale med faktura. Du kan betale med betalingskort eller Mobilepay.

Nej, på nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at betale med EAN. Du kan betale med betalingskort eller Mobilepay.

Levering

Buketten leveres i tidsrummet kl. 8.00-21.00 mandag til lørdag til private adresser. Til virksomhedsadresser leverer vi kl. 8.00-16.00. 

Hvis du skriver dit mobilnummer ved ordreafgivelsen, får du løbene information om ordrens status. 

Ja det kan vi godt. Du skal angive sygehuset navn, afdeling, opgang og etage i feltet "Firmanavn". Det er vigtigt at du angiver patients navn under for- og efternavn, da vi ikke må aflevere buketten til sygehuset uden navnet på patienten. 

Vær opmærksom på at vi kun leverer til afdelingsreceptionen og at det er købers ansvar at vi må levere hertil. 

Er din modtager indlagt på en intensiv afdeling, kan vi desværre ikke garantere, at vores chauffør kan komme ind, fordi adgang til intensiv afdelinger på nogle sygehuset nægtes.

Vi leverer buketter til privat-og erhvervsadresser i næsten hele landet, med undtagelse af adresser på ikke-brofaste øer som Bornholm, Fanø og Samsø.

Du kan læse mere om et lille udvalg af de byer, som vi blandt andet leverer til her

Det er desværre ikke muligt at vælge præcise tidspunkter. Dette betyder, at skal du bruge noget til f.eks. en bisættelse kl.10.00, kan vi ikke love, at vi kan levere inden dette tidspunkt. Vi anbefaler derfor at du får buketten leveret dagen før og derved selv kan medbringe til bisættelsen. Vi garanterer dog, at din buket leveres mellem 8-21. Hvis du mod forventning ikke modtager buketten til tiden, bedes du kontakte vores kundeservice kundeservice@flowr.dk

Når du bestiller buketten, kan du vælge at få en SMS, når buketten leveres hos modtageren.

Buketten vil blive sat på adressen.

Hvis modtageren bor i en låst lejlighedsopgang, og chaufføren ikke kan få adgang til opgangen, vil chaufføren stille buketten foran ejendommen.

Se flere deltaljer herom i vores handelsbetingelser.

Vi leverer ikke på søndage med undtagelse af Mors dag. Vi leverer ikke på Helligdage. 

Naturligvis skal en flot buket sendes i en flot gaveæske. Buketten bliver derfor pakket og transporteret i gaveæsken, som både tjener som gaveæske og transportkasse. Ud over gaveæsken vil buketten blive leveret med et vandreservoir, så vi sikrer bukettens friskhed.

Selvom vi gør vores ypperste for at levere til tiden, kan der være situationer, vi ikke kan kontrollere. Skulle det uheldige ske, at du ikke får leveret buketten på den ønskede dato, bedes du kontakte kundeservice på kundeservice@flowr.dk

Andet

Du kan kontakte os via e-mail på kundeservice@flowr.dk eller blot ringe til os på 89 30 31 00. Vi har åbent hverdage kl. 9.00-17.00 og lørdage kl. 10.00-13.00. Vi holder lukket på helligdage og søndage. 

Vi er naturligvis rigtig kede af, hvis det er tilfældet. Modtager eller sender du en buket, hvor du er utilfreds med kvaliteten, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt, så vi kan følge op det. 

Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt, at du henvender dig hurtigst muligt efter leveringen med billeder af buketten, så vi har mulighed for at vurdere varen.

Send altid gerne flere billeder med af buketten.

Din faktura sendes altid automatisk til din mail. Ellers kan du altid kontakte kundeservice på kundeservice@flowr.dk, som er klar til at hjælpe dig.

Du kan finde tips og tricks på vores hjemmeside. Læs mere lige her: https://flowr.dk/tips-tricks.

Vi garanterer 5 dages holdbarhed fra leveringsdagen, hvis modtageren følger den vedlagte holdbarhedsguide.

Dine blomsters levetid afhænger af blomsternes type, og hvordan du passer på dem.

Ring til os på 89 30 31 00 eller send os en e-mail til kundeservice@flowr.dk. Vi holder åbent hverdage kl. 9.00-17:00 og weekender kl. 10.00-13.00. Vi holder lukket på helligdage.